Drobné kvalitní malby na papíře vznikly zřejmě jako repliky či alba uznávaných maleb barokních autorů, některé ze šlechtických sbírek 2.poloviny 18.století v českém prostředí. Malby jsou výrazně destruované častou manipulací, defekty podložky a oddělováním vrstev malby od podkladu. Na zadní straně komplikují situaci zbytky plastických pryskyřičných pečetí a rukopisné záznamy.
Silně poškozené torzo pastelů českého autora, představitele české avantgardy, generace 20-tých a 30-tých let. Části papírové podložky jsou vytržené a zcela chybí, po okrajích je množství trhlin. Kresba je odřená, nedostatečně fixovaná a celoplošně se sprašuje.
Každé restaurování výtvarného díla přináší rizika a skoro každé do jisté míry vede k degradaci materiálů, ze kterých je dílo postaveno.
Soubor temper na kartonu, které byly prováděny částečně v plenéru jako záznamy světelných a barevných situací v prostředí zahrad, vesnických zákoutí, přístavů apod. Slavíčkova technika temepry jakkoliv je dokonalá prochází častým vystavováním i problematickou dobovou adjustací na lepenkové desky poškozením ve formě výdutí, vrás v podložce, povrchovým znečištěním a ztrátami v silnějších nánosech malby.